علائم سم زدایی بدن سم زدایی بدن از طریق پا مرکز و محل سم زدایی بدن کجاست روش سم زدایی بدن با اب نمک بهترین راه سم زدایی بدن از مواد مخدر مرکز سم زدایی بدن کدام اندام است سم زدایی بدن با سیر قرص سم زدایی بدن
سم زدایی بدن با چند پیشنهاد ساده!!

 خوشبختانه بدن شما به خوبی می‌تواند سم زدایی شود و برای این کار نیازی به رژیم‌های غذایی خاص و یا مکمل‌های گران قیمت نیست. گفته می‌شود که شما می‌توانید سیستم سم زدایی طبیعی بدن خود را ارتقاء دهید

بهترین راهکار‌ها برای سم زدایی بدن

سم زدایی (detoxification) که با عنوان detox هم شناخته می‌شود، یک رمزواژه معروف است.دیتاکس به طور معمول به دنبال کردن رژیم غذایی خاص یا استفاده از محصولات ویژه‌ای گفته می‌شود که ادعا می‌کنند بدن شما را از سموم دفع می‌کنند، در نتیجه سلامت را بهبود بخشیده و کاهش وزن را ارتقا می‌بخشند.

خوشبختانه بدن شما به خوبی می‌تواند سم زدایی شود و برای این کار نیازی به رژیم‌های غذایی خاص و یا مکمل‌های گران قیمت نیست. گفته می‌شود که شما می‌توانید سیستم سم زدایی طبیعی بدن خود را ارتقاء دهید.
در حالی که رژیم‌های سم زدایی یک جذابیت اغوا کننده دارند، بدن شما کاملا مجهز به اداره سموم و دیگر مواد ناخواسته است .ما در این مقاله از مجله سلامت برخی تصورات نادرست رایج درباره سم زدایی را همراه با ۹ روش اثبات شده برای احیای سیستم سم زدایی بدن شما توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

در پومو بخوانید : سم زدایی بدن با 7 روش موثر!!

 

سوء تفاهمات متداول درباره سم زدایی

گفته می‌شود که رژیم غذایی سم زدایی؛ سموم را از بدن شما حذف می‌کند، سلامتی را بهبود می‌بخشد و کاهش وزن را ترویج می‌کند.
آن‌ها اغلب شامل استفاده از ملین ها، دیورتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی، چای‌ها و سایر مواد غذایی هستند که فکر می‌کنند خواص ضد عفونی کننده و سم زدا دارند.
عبارت “توکسین” در شرایط رژیم سم زدایی کاملا تعریف شده است. این عبارت نوعا شامل آلاینده ها، مواد شیمیایی مصنوعی، فلزات سنگین و غذا‌های فرآوری شده است که به طور منفی بر سلامتی تاثیر می‌گذارند. با این حال، رژیم‌های غذایی سم زدایی به ندرت سموم ویژه‌ای که هدفشان حذف یا مکانیسمی است که آن‌ها را حذف می‌کند، را شناسایی می‌کند. علاوه بر این، هیچ مدرکی از استفاده از این رژیم‌ها برای حذف سم یا کاهش وزن پایدار پشتیبانی نمی‌کند. بدن شما دارای یک روش پیچیده برای از بین بردن سموم است که شامل کبد، کلیه ها، سیستم گوارش، پوست و ریه‌ها است. با این حال، تنها زمانی که این ارگان‌ها سالم هستند، می‌توانند به طور موثر مواد ناخواسته را حذف کنند.

تاثیر خواب بر روی سیستم سم زدایی بدن

تضمین خواب کافی و کیفی هر شب یک اجبار برای تامین سلامتی بدن و سیستم سم زدایی طبیعی بدن است.
خوابیدن به مغز شما اجازه می‌دهد تا دوباره خود را مرتب و شارژ کند و همچنین ضایعات سمی را که در طول روز انباشته شده اند را از بین می‌برد. یکی از این محصولات ضایعات، پروتئینی به نام بتا آمیلوئید است که به ایجاد بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
با محرومیت از خواب، بدن شما وقت کافی برای انجام این کار‌ها ندارد، بنابراین سموم می‌توانند ایجاد شوند و بر چندین جنبه از سلامتی تاثیر بگذارند.
خواب ضعیف به پیامد‌های سلامتی کوتاه‌مدت و بلندمدت مانند استرس، اضطراب، فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و چاقی ارتباط دارد. شما باید هفت تا نه ساعت در شب به طور منظم بخوابید تا سلامت خود را ارتقا دهید.
اگر در خواب شبانه مشکل دارید، تغییر سبک زندگی مثل استفاده از یک برنامه خواب منظم و محدود کردن نور آبی ساطع شده از دستگاه‌های همراه و صفحات کامپیوتر قبل از خوابیدن برای بهبود خواب مفید هستند.

برای سم زدایی بدن تان آب بیشتری بنوشید

آب دمای بدن شما را تنظیم می‌کند، به هضم غذا و جذب مواد غذایی کمک می‌کند و بدن شما را با حذف مواد زائد سم زدایی می‌کند.
سلول‌های بدن شما باید به طور مداوم برای عملکرد مطلوب ترمیم شوند و مواد مغذی را برای بدن شما به عنوان انرژی استفاده کنند.
با این حال، فرایند آزادسازی ضایعات – به شکل اوره و دی‌اکسید کربن – باعث آسیب می‌شود.
آب این محصولات زائد را به طور موثر از طریق ادرار کردن، تنفس و یا عرق کردن به طور موثر از بین می‌برد؛ بنابراین مرطوب ماندن به طور مناسب برای سم زدایی مهم است.
مقدار موردنیاز روزانه آب ۱۲۵ اونس (۳.۷ لیتر) برای مردان و ۹۱ اونس (۲.۷ لیتر) برای زنان است. این مقدار ممکن است بسته به رژیم غذایی شما، جایی که در آن زندگی می‌کنید و سطح فعالیت تان، متفاوت باشد.

برای سم زدایی بدن تان مصرف شکر و غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید

تغذیه سالم برای سم زدایی بدن

برای سم زدایی بدن تان مصرف نمک را کاهش دهید

اثرات ورزش بر سلامت بدن برای سم زدایی

سایر نکات مفید سم زدایی

اگرچه هیچگونه مدرکی استفاده از رژیم‌های سم زدایی برای حذف سموم از بدن را پشتیبانی نمی‌کند، اما تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی شما ممکن است به کاهش بار سم و حمایت از سیستم سم زدایی بدن شما کمک کند.

غذا‌های حاوی گوگرد بخورید

غذا‌هایی که از گوگرد غنی هستند مثل پیاز، بروکلی و سیر باعث افزایش دفع فلزات سنگین مثل کادمیوم می‌شوند.

کلرلا را امتحان کنید

بر اساس مطالعات حیوانی، کلرلا یک نوع جلبک است که دارای مزایای زیادی برای تغذیه است و ممکن است حذف سموم مانند فلزات سنگین را افزایش دهد.

غذایتان را با گشنیز طعم دار کنید

گشنیز باعث افزایش دفع سموم خاصی نظیر فلزات سنگین مانند سرب و مواد شیمیایی، از جمله فتالات و حشره کش‌ها می‌شود.

گلوتاتیون را پشتیبانی کنید

خوردن غذا‌های غنی از گوگرد مثل تخم مرغ، کلم بروکلی و سیر باعث افزایش عملکرد گلوتاتیون، آنتی اکسیدان اصلی تولید شده توسط بدن شما می‌شود که به شدت در سم زدایی نقش دارد.

به محصولات تمیزکننده طبیعی سوئیچ کنید

انتخاب محصولات تمیز کننده طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین به جای عوامل تمیز کننده تجاری، می‌تواند قرار گرفتن شما در معرض مواد شیمیایی سمی را کاهش دهد.

مراقبت از بدن طبیعی را انتخاب کنید

استفاده از با استفاده از دئودورانت ها، لوازم ارایش، مرطوب کننده ها، شامپو‌ها و سایر محصولات مراقبت شخصی طبیعی نیز می‌توانید قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی را کاهش دهید.
در عین حال، بسیاری از این تاثیرات تنها در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده شده است. بنابراین، برای تایید این یافته‌ها نیاز به بررسی و مطالعه بر روی انسان‌ها خواهد بود.

در پومو بخوانید : سم زدایی بدن با 8 راه ساده و بدون دردسر!!

در پومو بخوانید : سم زدایی کبد با 4 نوشیدنی خانگی!!

در پومو بخوانید : 2 روزه بدن تان را سم زدایی کنید

 

گردآوری : پومو

پومو


منبع : مجله سلامتی