زیبایی در خواب
زیبایی در خواب : چطور به زیبایی ملکه‌ها از خواب بیدار شویم؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که زیبایی در خواب را امتحان کنید؟ آیا می‌دانستید با چند ترفند ساده می‌توانید صبح‌ها صورتی زیباتر داشته باشید ؟  همه ما از تاثیر خواب خوب بر زیبایی آگاه هستیم اما آیا واقعا راهی وجود دارد که وقتی از خواب بیدار می‌شوید زیباتر از قبل از خواب باشید؟

همه ما تجربه این موضوع را داریم که از دیدن صورت پف کرده بعد از خواب در آینه بترسیم و دوست نداشته باشیم کسی ما را ببیند. برای بسیاری از افراد از خواب بیدار شدن برابر است با موهای بهم ریخته، چشم‌های پف آلود و صورت ورم کرده. این اصلا صحنه جالب و زیبایی نیست اما می‌توانید بهتر از این هم باشید و به جای هدر دادن هشت ساعت از وقت خود برای خواب بد و بهم ریخته که بعد از آن صورتی پف کرده و موهایی آشفته داشته باشید،  از این مدت زمان برای زیبایی در خواب استفاده کرده و صبح خود را با انرژی و اعتماد به نفس شروع کنید. در این مطلب از مجله پوست و مو به شما ده نکته برای زیبایی در خواب را خواهیم گفت که در صبح چهره‌ای به زیبایی ملکه‌ها داشته باشید.

۱. زمانی برای رفتن به رختخواب

با وجود تمام خستگی روزانه و سختی‌هایی که در طول روز داشته‌اید حتما چند دقیقه قبل از خواب برای خودتان وقت بگذارید‌، آرایش صورتتان را حتما پاک کنید و با پوست تمیز به رختخواب بروید‌، سپس پوست را مرطوب کرده و از کرم یا ماسک‌های مراقبت‌های شبانه استفاده کنید.این بهترین، ساده‌ترین و اولین اصل زیبایی در خواب برای داشتن پوستی زیبا و سالم است.

شاید برایتان جالب است که برخی از افراد همه آرایش خود را به جز ریمل چشم‌هایشان قبل از رفتن به رختخواب پاک نمی‌کنند زیرا عقیده دارند لایه‌های ریمل باعث زیباتر شدن چشم‌‌هایشان در نوبت بعدی آرایش خواهد شد. اما این عقیده کاملا اشتباه است، پاک نکردن چشم از مواد آرایشی باعث آسیب جدی و عفونت چشم‌های شما در طولانی مدت خواهد شد پس حتما قبل از خواب یک روتین مراقبت پوستی داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل باشید. حتی اگر خیلی خسته هستید، حتما صورت خود را شسته و از هر گونه آرایشی کاملا پاک کنید و بعد کرم مراقبت در شب و دور چشم خود را بزنید و با خیال آسوده به رختخواب بروید. حتی می‌توانید خودتان را به یک حمام آرامش بخش با یک بمب حمام خانگی دعوت کنید تا خستگی روز را از تن شما خارج کند.

با وجود تمام خستگی روزانه و سختی‌هایی که در طول روز داشته‌اید حتما چند دقیقه قبل از خواب برای خودتان وقت بگذارید‌، آرایش صورتتان را حتما پاک کنید و با پوست تمیز به رختخواب بروید‌

 ۲. بلند کردن مژه‌ها در خواب

اگر شما برای رشد موهایتان از روغن‌های مخصوصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از همان روغن برای مژه‌هایتان نیز استفاده کنید. مژه‌های شما متفاوت‌تر از موهای سرتان نیست و نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند پس بهترین زمان برای رسیدن به آن‌ها در زمان استراحت شبانه است علاوه بر این اگر دچار ریزش ابرو هستید می‌توانید از روغن‌های مخصوص رشد مو برای ابروهایتان نیز استفاده کنید تا ضخیم‌تر و حجیم‌تر شوند. برای کشیدن روغن به مژه‌هایتان از یک برس ریمل کاملا تمیز استفاده کنید.

اگر شما برای رشد موهایتان از روغن‌های مخصوصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از همان روغن برای مژه‌هایتان نیز استفاده کنید.

 ۳. بالشت‌های ابریشمی، بهترین دوست شما

همه کارهایی که برای زیبایی در خواب باید انجام دهید، فقط مربوط به پاک کردن آرایش یا استفاده از مرطوب کننده نیست. رختخواب شما هم در زیباییتان تاثیر دارد. به خودتان احترام بگذارید و به جای استفاده از بالش‌های معمولی و کتانی، بالش ابریشمی بخرید. این مورد یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها روی زیبایی در خواب است. خریدن  بالش‌های ابریشمی مانع از آن می‌شود که موهایتان در طول شب به هم ریخته و وزوزی شود، علاوه بر این به سلامت پوستتان نیز کمک خواهد کرد. البته فراموش نکنید که روکش بالش‌های خود را به طور منظم عوض کنید تا از عفونت‌های پوستی جلوگیری کنید.

اگر اهل سفر و مسافرت کردن هستید حتما یک جفت روبالشتی ابریشمی مخصوص خودتان را حتما به همراه داشته باشید تا از بالشت‌های هتل‌ها استفاده نکنید.

اگر اهل سفر و مسافرت کردن هستید حتما یک جفت روبالشتی ابریشمی مخصوص خودتان را حتما به همراه داشته باشید تا از بالشت‌های هتل‌ها استفاده نکنید.

۴. درمان حلقه‌های تیره زیر چشم

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که صبح‌ها زیر چشم‌هایشان پف می کند یا حلقه‌ای سیاه ظاهر شده و به اصطلاح شبیه پاندا می‌شوید، می توانید شب، قبل از خواب صورت و زیر چشم‌هایتان را با کمی روغن بادام شیرین ماساژ دهید تا به کاهش این حلقه‌های تیره کمک کند. اگر عادت دارید در طول شب از بالشت‌های بلند استفاده کنید یا بالشت اضافی زیر سر خود می‌گذارید بهتر است همین امشب دست از این کار بردارید زیرا باعث تجمع مایع زیر چشم می‌شود که پف زیر چشم در صبحتان به همین دلیل است.

می توانید شب، قبل از خواب صورت و زیر چشم‌هایتان را با کمی روغن بادام شیرین ماساژ دهید تا به کاهش این حلقه‌های تیره کمک کند.

۵. مراقبت از پاها در شب

اگر شما در طول سال مراقب سلامت پاهای خودتان هستید پس نیازی به درمان روزانه برای رفع سفتی و خشکی کف پاهایتان ندارید، ولی اگر اینطور نیست می‌توانید با انجام این دستور در طول شب زیبایی را به پاهایتان بازگردانید. در پایان روز بعد از شستن پاها مقدار زیادی از کرم شیا (می توانید از داروخانه ها تهیه کنید) یا پمادهای درمانی را روی کف پا ماساژ دهید و قبل از رفتن به رختخواب جوراب بپوشید و اجازه دهید در طول شب پاهایتان استراحت کند. با این کار بعد از بیدار شدن خبری از زبری و پوست‌های خشک کف پا نیست.

می‌توانید به صورت هفتگی، یک یا دو بار پدیکور در خانه با بمب حمام خانگی را انجام دهید و بعد از آن پاشنه پای خود را با سوهان مخصوص کف پا تمیز کنید و دوباره پاهایتان را با روغن درمانی ماسا‌‌ژ داده و جوراب بپوشید.

پدیکور

می‌توانید به صورت هفتگی، یک یا دو بار پدیکور در خانه با بمب حمام خانگی را انجام دهید

۶. تاثیر دستگاه بخور برای زیبایی در خواب

یکی از راه‌های هدیه دادن زیبایی به خودتان در خواب ، این است که یک دستگاه بخور سرد خانگی بخرید. اگر شما همیشه با پوست خشک از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید شب‌ها قبل از خوابیدن یک لیوان آب بنوشید زیرا ممکن است در طول شب دچار کمبود آب شوید. اگر این کار را نمی‌کنید بهتر است یک دستگاه بخور برای اتاق خوابتان بخرید تا مانع از خشکی هوای اتاق خواب شود و هوای آنجا را  مرطوب نگه دارد. با مرطوب کردن هوای اتاق خواب آب‌رسانی به پوست شما انجام خواهد شد. بهتر است همیشه کنار تخت خود یک بطری آب داشته باشید تا اگر نیمه شب یا اول صبح بیدار شدید آب بنوشید. می‌توانید از آب سم زدایی شده برای این منظور استفاده کنید.

زیبایی در خواب با بخور

اگر شما همیشه با پوست خشک از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید شب‌ها قبل از خوابیدن یک لیوان آب بنوشید زیرا ممکن است در طول شب دچار کمبود آب شوید

۷. نرم کردن دست‌ها در خواب

دست‌های ما در طول روز بیشترین فعالیت را دارند، بنابراین خیلی زود خسته شده و ممکن است دچار آسیب و زبری شوند، بنابراین شب، بهترین زمان برای درمان موثر و رسیدن و زیبایی دست‌ها است. ابتدا دست‌ها را شسته و بعد آن‌ها را با ترکیبی از روغن زیتون و شکر اسکراب کنید و سپس با کرم شیا ماساژ دهید و بعد دستکش بپوشید و اجازه دهید تا در طول شب زیبایی به دست هایتان بازگردد و صبح با دست‌هایی جوان و نرم از خواب بیدار شوید.

مرطوب کردن دست و زیبایی در خواب

بهترین زمان برای درمان موثر و رسیدن و زیبایی دست‌ها است.

۸. حفظ رطوبت لب در شب

برای جایگزین کردن رطوبتی که لب‌هایتان در طول روز از دست می‌دهند می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب روی لب‌هایتان بالم لب یا روغن نارگیل بمالید. عادت کنید که این کار را هرشب انجام دهید تا هرگز با مشکل لب‌های خشک و ترک خورده مواجه نشوید. اگر باز هم با مشکل خشکی لب‌ها مواجه بودید می‌توانید لایه ضخیمی از کره شیا را روی لب‌هایتان بمالید تا آبرسانی بهتری به لب‌ها صورت بگیرد. برای از بین بردن پوست‌های مرده روی لب هم می‌توانید از اسکراب شکر، عسل و لیمو استفاده کنید. بهتر است اسکراب کردن لب را با فاصله زمانی و دو بار در هفته انجام دهید و حتما بعد از ان از بالم لب یا روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب استفاده کنید.

بالم لب

برای جایگزین کردن رطوبتی که لب‌هایتان در طول روز از دست می‌دهند می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب روی لب‌هایتان بالم لب یا روغن نارگیل بمالید.

۹. درمان موخوره در شب

بخش زیادی از زیبایی شما مربوط به موهایتان است. شما می‌توانید با ژل آلوئه ورا یا استفاده از روغن‌های درمانی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون به مشکل موخوره موهایتان پایان دهید. البته بهتر است قبل از این کار به آرایشگر خود مراجعه کرده و از او بخواهید قسمت‌های آسیب دیده مو و موخوره‌ها را از بین ببرد. بعد از آن، می‌توانید برای جلوگیری از موخوره در طول شب کمی از ژل آلوئه ورا را به پایین موهایتان بمالید و اجازه دهید بماند. می‌توانید دور موهایتان یک دستمال نرم و لطیف بپیچید تا بالشت شما را کثیف نکند.

برای نتجه بهتر هم می‌توانید به این روش عمل کنید که ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق چایخوری روغن کرچک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را به پایین موهایتان زده و ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید. این عمل را دو تا سه بار در هفته برای چند ماه تکرار کنید.

تصویر روغن

شما می‌توانید با ژل آلوئه ورا یا استفاده از روغن‌های درمانی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون به مشکل موخوره موهایتان پایان دهید.

۱۰.  درمان آکنه و جوش با عسل و دارچین

برای زیبایی در خواب و داشتن پوستی زیبا در صبح روز بعد می‌توانید این درمان سریع جوش و آکنه را امتحان کنید. برای درمان یک شبه آکنه و جوش هرگز آن را دستکاری یا تحریک نکنید. می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل را با همان میزان دارچین مخلوط کرده و به مناطقی از پوست که جوش دارند بزنید و بگذارید در طول شب روی پوست شما بماند بماند تا آن  را عمیقا پاکسازی و زیبا کند.

زیبایی در خواب

برای درمان یک شبه آکنه و جوش هرگز آن را دستکاری یا تحریک نکنید.