ماسک عسل برای موی سر
خواص ماسک عسل برای موی سر

مراقبت از مو یک اصل مهم محسوب می‌شود. گاهی زمانی به فکر مراقبت از موهایمان می‌افتیم که خشک و آسیب دیده شده اند. هرچند که وقتی مو خشک و آسیب دیده شده است حفظ رطوبت آن و استفاده از ماسک مو برای سلامتی و درخشندگی مو بسیار مهم است. اما می‌توانیم با مراقبت از مو و استفاده از ماسک عسل و سایر ماسکهای مو همیشه موهایمان را درخشان و سالم نگه داریم.

خواص و فواید ماسک عسل برای مو

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و به همین دلیل موجب نرمی و لطافت مو می‌شود. اما چگونه عسل به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند؟

  • عسل رطوبت هوا را جذب می‌کند و در نتیجه رطوبت بیشتری را در اختیار مو قرار می‌دهد و مو نیز آن را جذب می‌کند.
  • عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها موادی بسیار مفید هستند و به سلامت مو و پوست سر کمک می‌کنند.
  • ماسک عسل مو موجب درخشندگی مو به خصوص در زیر نور آفتاب می‌شود.
  • ماسک عسل مو دارای خاصیت آنتی باکتریالی است و می‌توانید برای درمان شوره عسل نیز از آن استفاده کنید.
  • عسل با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند و موجب تحریک رشد مو می‌شود.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و به همین دلیل موجب نرمی و لطافت مو می‌شود.

چند نمونه ماسک عسل برای موی سر

ماسک عسل برای موهای خشک:

اگر موهایی خشک و آسیب دیده دارید، لازم است از ماسک عسلی استفاده کنید که به حفظ رطوبت موی شما کمک کند. در ادامه چند ماسک عسل موی خشک را معرفی کرده ایم.

عسل و آووکادو

آووکادو یک موه بسیار مفید است و حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد است. آووکادو برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. مصرف آن را از دست ندهید. علاوه بر مصرف خوراکی می‌توانید آووکادو و عسل را با هم ترکیب کنید و از آن به عنوان ماسک مو برای موهای خشک استفاده کنید. این ماسک رطوبت را به موهای شما بازمی‌گرداند و همچنین مواد مغذی لازم را به موی شما می‌رساند.

برای تهیه این ماسک مو نیاز به یک آووکادو و نصف فنجان عسل دارید.

روش تهیه:

آووکادو و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس به پوست سر و موی خود بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید. با آب سرد و شامپو ملایم بشورید. این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

ماسک عسل برای مو | آووکادو یک موه بسیار مفید است و حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد است.

عسل و روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و عسل یکی از بهترین ماسک ها برای موهای خشک، زبر و آسیب دیده است. این ماسک به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند. همچنین مو را از ریشه به ساقه تغذیه می‌کند. عسل به تنهایی بسیار چسبناک است و برای راحتی استفاده و نرمی، می‌توان به آن روغن زیتون اضافه کرد. روغن زیتون خود به نرمی و لطافت مو نیز کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک نیاز به نصف فنجان عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون دارید.

روش تهیه:

عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و ۳۰ ثانیه در ماکروفر قرار دهید. پس از آن که به خوبی مخلوط شدن از پوست سر تا نوک مو خود را به ماسک عسل و روغن زیتون آغشته کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم و شامپو آن را بشورید. اگر می‌خواهید بهترین و سریع ترین نتیجه را کسب کنید این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

شیر نارگیل و عسل

ماسک موی شیر نارگیل و عسل یک ماسک فوق العاده و شگفت انگیز است. این ماسک به حفظ رطوبت پوست سر و مو از ریشه تا نوک مو کمک می‌کند و به بهبود موهای آسیب دیده بسیار کمک می‌کند. ماسک شیر نارگیل و عسل همچنین موجب ضخیم شدن مو نیز می‌شود.

برای تهیه این ماسک مو به چهار قاشق غذاخوری شیر نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

روش تهیه:

شیر نارگیل و عسل را در یک کاسه آنقدر بهم بزنید تا یک مایع یک دست، به دست آید. ماسک شیر نارگیل و عسل را به پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید. سپس به سمت نوک مو بروید. ماسک را برای یک ساعت روی پوست و موی سر خود نگه دارید، سپس با آب سرد و شامپو ملایم بشورید. برای گرفتن نتیجه بهتر،‌ این کار را یکبار در هفته انجام دهید.

ماسک موی شیر نارگیل و عسل یک ماسک فوق العاده و شگفت انگیز است.

ماسک عسل برای تقویت مو

برخی از ترکیبات ماسک عسل علاوه بر لطافت و نرمی موجب تقویت مو نیز می‌شوند.

ماسک روغن نارگیل و عسل

روغن نارگیل و عسل یک عامل حیاتی و عنصر طلایی برای رشد و تغذیه مو است. این ترکیب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای فولیکول‌های مو است و به رشد و تقویت مو کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک فوق العاده به نصف فنجان روغن نارگیل و نصف فنجان عسل نیاز است.

روش تهیه:

روغن نارگیل و عسل را هم مخلوط می‌کنیم. سپس بر روی پوست سر و مو ها ماساژ می‌دهیم. به این ماسک ۲۰ دقیقه استراحت می‌دهیم تا به خوبی بر روی فولیکول‌های مو اثر بگذارد. سپس با آب سرد و شامپوی ملایم آن را می‌شوریم. برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان این کار را حداقل دوبار در هفته تکرار کنید.

ماسک موز و عسل

روش تهیه:

مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا زمانی یک خمیر یک دست به دست آید. سپس به پوست سر و موها می‌زنیم.  بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب می‌شوریم.

اگر به دنبال یک ماسک موی مغذی برای موهایتان هستید ماسک موز و عسل را امتحان کنید

ماسک مایونز و عسل

ماسک موی مایونز و عسل و یکی از ماسک عسل‌هایی است که به تقویت‌، سلامت و رشد مو کمک شایانی می‌کند. مایونز یک منبع غنی از روغن‌ها و اسید‌های چرب است،‌ و حضور آنها در روند رشد مو بسیار ضروری است.

روش تهیه:

برای تهیه این ماسک به یک فنجان مایونز، یک آووکادوی رسیده و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز است. آووکادو را در یک کاسه له کنید. سپس مایونز و عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شود. ماسک را به پوست سر و مو بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشورید. حداقل یکبار در هفته و برای یک دوره زمانی این کار را تکرار کنید.‌

ماسک عسل و دارچین برای مو

ماسک عسل و دارچین موجب آب رسانی به مو می‌شود و این امربه تقویت، رشد، سلامت و درخشندگی مو کمک می‌کند. ماسک عسل و دارچین همچنین موجب روشن‌تر شدن رنگ مو می‌شود و از آن برای تغییر رنگ مو نیز استفاده می‌کنند.

روش تهیه:

۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را با هم مخلوط کنید. برای آنکه راحتتر ترکیب شوند می‌توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. برای شستشوی راحتتر می‌توانید یک قاشق روغن زیتون یا نرم کننده به مخلوط اضافه کنید. سپس ۳۰ دقیقه به ماسک زمان دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند و بعد از آن، ماسک را به موهای خود بمالید. ماسک را ۱۵ دقیقه روی موهای خود نگه دارید. اگر قصد دارید با این ماسک رنگ موهای خود را نیز روشن تر کنید، لازم است شش ساعت صبر کنید.

ماسک عسل و دارچین موجب آب رسانی به مو می‌شود و این امربه تقویت، رشد، سلامت و درخشندگی مو کمک می‌کند.

ماسک شیر و عسل برای مو

اگر می‌خواهید موهایی صاف، نرم و ابریشمی داشته باشید از ماسک شیر و عسل استفاده کنید. ماسک شیر و عسل علاوه بر حفظ رطوبت و درخشندگی مو، موجب تقویت مو نیز می‌شوند.

روش تهیه:

یک فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده، و به موهای خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را بشورید.

سخن آخر

عسل یک ماده بسیار مغذی است. علاوه بر آنکه مصرف عسل بسیار مفید است استفاده از آن در ماسک مو نیز بسیار موثر و ارزشمند است. شما با تهیه ماسک عسل برای موهایتان می‌توانید سلامت، شادابی، درخشندگی و نرمی را به موهای خود بازگردانید. شما می‌توانید در زمان کوتاهی یک ماسک موی طبیعی و فوق العاده تهیه کنید. یکی از دستورالعمل های بالا را انتخاب کنید و آن را در یک بازه زمانی تکرار کنید تا اثر پذیری آن را مشاهده کنید.