انواع و ویژگی های ماسک موز برای موی سر

ماسک موز برای موی سر

موز منبع غنی پروتئین، ویتامین، روغن‌های طبیعی، بیوتین، پتاسیم، ویتامین ‌‌B6، ویتامین ‌C و منیزیم است. هم‌چنین ماسک موز برای موهای شما فواید زیر را خواهد داشت.

خواص ماسک موز برای مو

• ماسک موز موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.
• ماسک موز مانع از شکستگی و خشکی مو می‌شود.
• ماسک موز خاصیت الاستیسیته مو را حفظ می‌کند و مانع از شکستن آن می‌شود.
• ماسک موز باعث تقویت و مانع از ریزش مو می‌شود.

موز منبع غنی پروتئین، ویتامین، روغن‌های طبیعی، بیوتین، پتاسیم، ویتامین ‌‌B6، ویتامین ‌C و منیزیم است. هم‌چنین ماسک موز برای موهای شما فواید زیر را خواهد داشت.

راجب فواید ماسک موز بیشتر بدانید.

انواع ماسک موز مو

ماسک موز و عسل برای مو:

روش تهیه:

2 عدد موز رسیده را له کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یک دست شود. ماسک را روی موی نیمه مرطوب قرار داده و آن را با کلاه بپوشانید. بعد از نیم ساعت موهایتان را به خوبی با آب ولرم شسته و بعد شامپو کنید.

ماسک موز و روغن زیتون

این یک ماسک برای ترمیم موهای آسیب دیده و از بین بردن وز مو و بیشتر برای موهای خشک مناسب است. روغن زیتون رطوب‌رسان قوی برای مو است و از شکستن مو جلوگیری می‌کند. این ماسک هم‌چنین حاوی ویتامین ‌های A،E و آنتی اکسیدان است که شما می‌توانید از آن به جای نرم‌کننده مو استفاده کنید.

روش تهیه:

یک موز رسیده را کاملا له کرده و به آن ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. مواد را تا زمانی که کاملا یک دست شود هم بزنید. با استفاه از یک قلمو، ماسک را به موهایتان بزنید و با کلاه آن را بپوشانید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد آبکشی کرده و بعد با شامپو بشویید. سپس از روغن نارگیل یا آرگان استفاه کنید.

این یک ماسک برای ترمیم موهای آسیب دیده و از بین بردن وز مو و بیشتر برای موهای خشک مناسب است.

ماسک موز برای ریزش مو

ریزش مو از مشکلاتی است که اکثرا خانم‌ها با آن مواجه هستند و یکی از علل ریزش مو کمبود برخی مواد در بدن است که آن مواد به راحتی درموز پیدا می‌شود.

روش تهیه:

یک موز رسیده را کاملا له کرده و با کمی ماست مخلوط کنید و آن را هم بزنید تا کاملا یک دست شود. ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو قرار دهید و سپس آن را با آب سرد شویید.

ماسک موز، پاپایا و عسل

این ماسک غنی از پروتئین است و باعث تقویت و درخشش مو می‌شود.

روش تهیه:

1 موز رسیده را شسته و ۴ تا ۵ قطعه پاپایا به آن اضافه کنید. حال ۲ قاشق چای‌‌خوری عسل به آن اضافه کرده و کاملا هم بزنید. پوست سر را به این ماسم آغشته کنید و آن را با کلاه بپوشانید. در نهایت مو را با آب گرم و شامپو بشویید.

این ماسک غنی از پروتئین است و باعث تقویت و درخشش مو می‌شود.

ماسک موز، کشک و عسل

اگر از شوره سر رنج می‌برید، با استفاده از این ماسک از شر آن خلاصی می‌یابید.
1 موز رسیده را شسته، ۴ قاشق غذا‌خوری کشک و ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. زمانی که مواد کاملا یک دست شد آن را به ریشه و ساقه مو بزنید و ۲۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. در آخر مو را با شامپو بشویید.

ماسک موز، تخم مرغ و عسل

این ماسک آبرسان مفیدی برای مو است و بیشتر برای موهای خشک کاربرد دارد.
2 عدد موز، ۱ تخم مرغ و ۲ قاشق چای‌خوری عسل را به هم اضافه کنید خوب هم بزنید تا ماسک یک دست شود. می‌توانید چند قطره اسطوخودوس را برای از بین بردن بوی ماسک به آن اضافه کنید. ماسک را با یک قلمو به مو بزنید، ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو بشویید.

ماسک موی سر | این ماسک آبرسان مفیدی برای مو است و بیشتر برای موهای خشک کاربرد دارد.

ماسک موز و شیر نارگیل

این ماسک باعث نرمی و لطافت مو می‌شوید.
۲ عدد موز را با نصف فنجان شیرنارگیل مخلوط کنید. می‌توانید به این ماسک چند قطره عسل هم به آن بیفزایید. این ماسک را روی موی نیمه مرطوب بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. این ماسک را ۱.۵ ساعت روی مو نگه داشته و بعد با شامپو بشویید.

ماسک موز و روغن نارگیل

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به ریشه مو نفوذ کرده و به موهای شما حجم می‌دهد. ترکیب موز و روغن نارگیل مو را آبرسانی و درخشان می‌کند.

روش تهیه:

1 موز رسیده، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را با هم مخلوط کرده تا خمیری یک دست به دست آورید. این ماسک را از ریشه به ساقه بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک موز و آلوئه‌ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین A، B، C و E است که سلول‌های مرده پوست را از بین برده و باعث رشد مو می‌شود. بعلا.وه این ماسک موهای شما را سفت و براق کرده و مانع از شکستگی آن می‌شود.

روش تهیه:

۲ عدد موز و ۱ برگ آلوئه‌ورا را با هم مخلوط کرده و کاملا مواد را هم بزنید. ۲ ساعت صبر کرده و بعد موها را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک موز و آووکادو

این ماسک مو ماده‌ای ایده آل برای موهای شکننده است. زیرا حاوی سطح بالایی از پروتئین است و به تقویت فولیکول های مو کمک می کند. آووکادو حاوی ویتامین A، D، E و6 B‌، اسید آمینه، مس و آهن است که با افزایش رطوبت مو، بافت مو را تقویت می‌کند و مانع از شکستگی آن می‌شود.

روش تهیه:

نصف آووکادو رسیده، ۱ موز رسیده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید، آن را روی مو گذاشته و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را با شامپو بشویید.

آووکادو حاوی ویتامین A، D، E و6 B‌، اسید آمینه، مس و آهن است که با افزایش رطوبت مو، بافت مو را تقویت می‌کند و مانع از شکستگی آن می‌شود.

ماسک موز و هویج

موهای شما بویژه در طول زمستان خشک و شکننده می‌شود. بنابراین برای محافظت از آن باید از ماسک موی مناسب استفاده کنید. هویج برای حفاظت از مو و افزایش ضخامت آن بسیار مفید است. این ماده هم‌چنین باعث درخشش و افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود.

روش تهیه:

شما به ۱ عدد موز، ۱ عدد هویج، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. ابتدا موز و هویج را به قطعات ریز تقسیم کنید و آن را در آب جوش بریزید. سپس موز و هویج را با ماست و عسل مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آورید. این ماسک را روی ریشه و ساقه مو بزنید و ۴۵ دقیقه آن را کلاه بپوشانید. در آخر مو را با آب سرد شسته و شامپو کنید.

ماسک موز و روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل داشتن اسید های چرب و ویتامین E، بسیار مغذی است. این ماده به عنوان یک نرم‌کننده و مرطوب کننده عمل می‌کند و باعث رشد مو و ابریشمی شدن آن می‌شود. این ماسک برای تقویت مو و حفظ پوست سر مناسب است.

روش تهیه:

۲ عدد موز و ۳ قاشق غذاخوری روغن آرگان را با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. این ماسک را از ریشه تا ساقه به مو بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در آخر موها را با آب و شامپو بشویید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب خواندید، موز خواص بسیار زیادی برای مو دارد. می‌توان موز را با مواد دیگری نیز ترکیب کرد و خواص آن را افزایش داد و برای اهداف متفاوتی از آن استفاده کرد. برای مثال ماسک موز برای ریزش مو، درخشندگی و شفافیت مو، خشکی و…. کاربرد دارد که می‌توان به سادگی انواع این ماسک‌‌ها را با هزینه پایین در منزل تهیه کرد. (انواع ماسک خانگی)