چطور از دست حلقه های زیر چشم راحت شویم؟

رهایی از گودی زیر چشم

کم یا بیش همه ما در طول زندگی تجربه مواجه با حلقه های سیاه دور چشم (سیاهی دور چشم) را داشته ایم، حلقه هایی که پس از روزها کم خوابی، خستگی فراوان، استرس یا حتی بدون دلیل روی صورت ما نقش می بندند. در این مقاله شما را با روش هایی ساده، خانگی و صد البته کارا برای از بین بردن سیاهی دور چشم آشنا کنیم.گودی زیر چشم, رهایی از گودی زیر چشم

دلایل اصلی “سیاهی دور چشم” و “گودی زیر چشم” عبارتند از:

– کشیدن سیگار و مصرف بیش از حد الکل می تواند موجب تیرگی و گودی چشم شود .

– بیماری‎ها نظیر کم‎کاری تیروئید، کم‎خونی

– فاکتورها و عوامل ارثی

– خستگی مفرط

– حساسیت و آلرژی ها

– بالا رفتن سن

– استرس و اگزما

کمبود آهن 

– ضربه یا آسیب هایی که باعث کبودی زیر چشم می شوند

– گریه کردن

– حبس شدن مایعات در بدن

– اختلالات رنگدانه های پوستی

– اختلال خواب

 

گودی زیر چشم, رهایی از گودی زیر چشمدرمان گودی زیر چشم

 

رهایی از گودی زیر چشم

اول از همه باید یک کمپرس سرد روی چشم‌ها بگذارید تا به طور موقت سیاهی‌ها کم‌رنگ شود. می‌توانید یک تکه پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید. دمای پایین به‌طور موقت تمام دلایلی را که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود از بین می‌برد.

 

– در سوراخ‌های بینی مقدار کمی آب نمک خیلی رقیق یا همان سرم اسپری کنید. این اسپری فشار سینوس‌‌ها در بینی را پایین می‌آورد زیرا بالا بودن فشار سینوس‌ها می‌تواند باعث متورم شدن رگ‌های خونی زیر چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بینی اسپری بزنید و بعد با بینی هوا را به سمت بیرون بدهید.

 

– برای درمان گودی زیر چشم زیر بالش خود، یک بالش دیگر بگذارید؛ به‌طوری که شب‌ها در حالت خواب سرتان بالاتر از بدن‌تان باشد تا خون در زیر چشم‌تان انباشته نشود. علاوه بر اینها برای پیشگیری از پف چشم، از بالش مناسب برای خواب استفاده کنید. موقع خواب مایعات در بدن پخش می‌شوند که ممکن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف کردن چشم‌ها شوند. با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم دور می‌شوند و مشکل پف چشم حل می‌شود.

 

– برای رفع گودی زیر چشم بیشتر بخوابید. ممکن است که سیاهی زیرچشم به دلیل کمبود خواب نباشد، اما کم‌‌خوابی می‌تواند این سیاهی‌ها را تشدید کند.

 

– در بازار کرم‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدی سیاهی زیر چشم را کم‌رنگ کند. چنین کرم‌هایی باید حاوی ویتامین k و E وC و رتینول باشند. البته نباید انتظار زیادی از چنین محصولاتی داشت چرا که تنها کمی تغییر ایجاد می‌کنند.

 

گودی زیر چشم, رهایی از گودی زیر چشماز بین بردن گودی زیر چشم

 

راه های خانگی برای درمان سیاهی زیر چشم

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک، یک روش ساده خانگی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است. این روغن باعث شادابی و جوانی دوباره پوست و همینطور تسکین درد در چشم‌‌ها می‌شود. یک گوش پاک‌کن را در مقدار کمی از روغن کرچک فرو کنید و زیر چشمان خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

 

آب لیمو

لیمو حاوی ویتامین C است و این ویتامین به طور خاص به برطرف کننده تیرگی زیر چشم معروف است. ویتامین C همانند یک روشن کننده طبیعی و تقویت کننده پوست عمل می‌کند. چند گلوله پنبه‌ای را به مقدار کافی آب‌لیمو تازه آغشته کنید. به نواحی تیره بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. مراقب باشید به چشمانتان نزنید آب‌لیمو باعث سوزش چشم خواهد شد.

 

خیار

خیار باعث شفافیت پوست می شود. همچنین تاثیر آرامش بخشی دارد.

– یک خیار تازه را به قطعات ضخیم تقسیم کنید و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. قطعات را به مدت ده دقیقه بر روی سیاهی پوست قرار دهید. سطح را آب بشویید. این کار را روزی دوبار به مدت یک هفته یا بیشتر انجام دهید.

– روش دیگر مخلوط کردن آب خیار با آب لیمو (به مقدار یکسان) می باشد. سپس با پنبه ترکیب را بر روی پوست قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این روش را هر روز به مدت حداقل یک هفته انجام دهید.

 

گوجه فرنگی

شاید گوجه فرنگی بهترین گزینه برای حل این مشکل باشد و بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم بزند، میوه ای که به نرمی و لطافت پوست شما کمک می کند. یک قاشق آب گوجه فرنگی را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید و اطراف چشمتان را با آن کاملاً بپوشانید. اجازه دهید این ترکیب 10 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

سلامت نیوز: چگونه برای همیشه از دست حلقه های سیاه دور چشم خلاص شویم؟‎

 

سیب زمینی رنده شده

سیب زمینی حاوی آنزیم ها، نشاسته و ویتامین C است؛ ترکیباتی که به عنوان عوامل اصلی درخشندگی و سفیدی پوست شناخته می شوند. برای کبودی زیر چشم یک سیب زمینی خام را رنده و سپس آب درون آن خارج کنید. سیب زمینی ها را به شکل گلوله ای پنبه ای در بیاورید و 10 دقیق روی حلقه های سیاه صورتتان بگذارید، حالا می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.