رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی
رنگ کردن مو در دوران پریودی



رنگ کردن مو در دوران پریودی

رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی

رنگ کردن مو در دوران پریودی

 

تقریباً از زمانیکه به خاطر داریم مدام این سؤال بین اکثر ما زنان رواج داشته که آیا میتوانم در مدت دوران قاعدگی موهایم را رنگ کنم یا نه و یا رنگ مو در زمان قاعدگی مناسب است یا نه؟

زمان پریود با تغییرات هورمونی و جسمانی در زنان همراه است. در این زمان سطح هورمون های زنانه یعنی استروژن و پروژسترون (Progesterone) به هم می خورد و این بی‌نظمی هورمونی می تواند دیگر واکنش های بدن را هم تحت‌تأثیر قرار بدهد. به عنوان مثال امکان دارد بعضی از خانم های جوش های صورت را تجربه کنند و بعضی ديگر درد شدیدی در سینه ها و زیر شکم را تجربه میکنند. تغییرات عاطفی و احساسی هم که قسمت جدانشدنی زمان پریود است.

 

رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی

رنگ مو در دوران قاعدگی

 

تأثير رنگ مو در زمان پریودی بر موها چیست؟

دوره قاعدگی، هنگامی است که تعادل هورمون های زنانه تغيير می کند، بی‌نظمی هورمونی و افزایش درجه حرارت بدن و در نتیجه واکنش بدن به تغییرات شیمیایی مثل رنگ کردن مو در زمان قاعدگی، متفاوت و خاص میشود.

 

به همین علت هنگامی که بعضی از زنان در دوره قاعدگیشان موهایشان را رنگ می کنند رنگ به خوبی روی موها نگه داشته نمی شود و بیشتر از دوران معمول، رنگ گرفتن موها طول می کشد که این مسئله میتواند به دلیل نازک ترشدن پوست بدن، باعث سوزش یا خارش در زمان رنگ مو شود.

 

البته این مسئله در همه ی زنان بطور یکسان صدق نمی کند، ولی غالبا و با نگاهی به تجربه بسياري از آرایشگران این مسئله صدق می کند، حتی در بسياري موارد امکان دارد رنگی که برای موهای خویش انتخاب نموده اید رنگ موردنظر از آب در نیاید.

 

اکثر زنان که موهایشان را با رنگهای روشن تر مثل بلوند، قرمز یا پلاتین رنگ می کنند، از رنگ نهایی ناراضی هستند. با توجه به اینکه قدرت نفوذ پذیری رنگ در این زمان کم تر شده، نمی تواند موهای سفید موجود بر روی سر را بطور کامل پوشش دهد.

 

رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی

تأثير رنگ مو در زمان قاعدگی بر موها

 

این مسئله برای زمانی که میخواهید موهایتان را از رنگ تیره به روشن، در بیاورید، بیشتر ظاهر است، پس، بهتر است منتظر پایان دوره قاعدگی خود باشید و سپس اقدام به رنگ مو نمایید. اگرچه هیچ توضیحی علمی دقیقی درباره تاثیر دقیق رنگ مو در دوران قاعدگی و ميزان تاثیر داشتن آن روی مو وجود ندارد، ولی زنان زیای هستند که از این مسئله شکایت دارند.

 

باز هم تأکید میکنم که این مسئله برای تمامی زنان صحت ندارد و بسته به نوع بدن هر شخص و ميزان تغییرات هورمونی در بدن مختلف است، ولی بطور کلی و طی آزمایشی که بر روی صدها نفر که توسط دانشگاه ایالتی در آمریکا انجام گردید تعداد بسیار کمی از اشخاص، رنگ مو را همانند روزهای عادی( بدون قاعدگی) و مطابق با رنگ درج شده بر روی محصول دریافت کردند.

 

دوره قاعدگی هنگامی است که موها زودتر رشد می کنند زیرا سطح هورمون افزایش می یابد. در این زمان، مو میتواند در ۳ تا ۴ روز رشد کند، در حالیکه بطور معمول، طی یک هفته تا ۱۰ روز، موی جدید رشد می کند.

 

همینطور به علت تغییرات هورمونی در بدن، پوست هم حساس تر شده، در نتیجه رنگ کردن مو در زمان قاعدگی و یا هرنوع تحریکات پوستی ديگر، سبب صدمه زدن و یا ایجاد قرمزی و کبودی بر روی پوست می شود، بهتر است که اجازه دهید، زمان قاعدگی شما به آخر برسد و آنگاه مبادرت به رنگ کردن و از بین بردن موهای زاید نمایید.

 

رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی

آیا در زمان پریود نمیتوان مو را رنگ کرد

 

آیا می توانیم در طول دوران قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم؟

در جواب به این سؤال باید گفت که نمی توان پاسخ معلوم و کاملاً واضحی داد، زیرا به دلیل تفاوت داشتن تغییرات هورمونی سطح بدن از شخصی به شخص ديگر و همچنين جنس مو، پوست و ژن اشخاص، تأثير رنگ مو در زمان قاعدگی از شخصی به شخص دیگر مختلف است.

 

رنگ  کردن مو در دوران پریودی,رنگ مو در دوران قاعدگی

رنگ مو در دوران قاعدگی آری یا خیر

 

جمع بندی رنگ مو در زمان پریودی

در زمان قاعدگی به علت تغییرات فیزیکی و هورمونی، سطح بدن که ناشی از رها شدن و از بین رفتن تخمك هاست، سیستم طبیعی بدن مثل همیشه نخواهد بود بنابراین لازم است در این زمان مراقبت بیشتری از بدن خویش داشته باشید.

 

یکی از مواردی که بهتر است در این زمان رعایت کنید خودداری از انجام فعالیت های زیبایی مثل رنگ مو در زمان قاعدگی و از بین بردن موهای زاید است که به علت تحریکات پوستی که در بدن ایجاد شده تأثير مورد دلخواه را نخواهد داشت. همینطور در مواردی که پوست حساس تر است امکان دارد باعث صدمه زدن به پوست هم شود.

 

گردآوری: پومو