رنگی که باهربار شستن خوش رنگ تر می شود



رنگی که باهربار شستن خوش رنگ تر می شود

ثابت ماندن رنگ, ثابت ماندن رنگ مو

ثابت ماندن رنگ مو

 

فرقی ندارد موهایتان را خودتان در خانه رنگ کرده باشید یا توسط آرایشگر با کلی هزینه به هر حال باید ترفند‌های ثابت ماندن رنگ مو را بدانید، برای ثابت ماندن رنگ مو راهکار‌هایی وجود دارد که در این بخش آن‌ها را با شما در میان میگذاریم.

راهکارهای ثابت ماندن رنگ مو:

– قدم اول در تثبیت رنگ مو تیره، مراقبت در حمام کردن است. یعنی این که شما باید به مدت ۷۲ ساعت از شستشوی سر با شامپو خودداری کنید. یکی از اولین و بزرگترین اشتباهاتی که افراد بعد از رنگ کردن موهای خود انجام می دهند این است که خیلی زود آن را مورد شتستشو قرار می دهند. فرآیند رنگ کردن مو باعث باز کردن لایه های کوتیکولی مو و ورود رنگ به درون آن ها می شود. بنابراین شما باید زمان کافی برای بسته شدن به این کوتیکول ها بدهید که این زمان ۷۲ ساعت بعد از رنگ کردن آنها خواهد بود. 

 

– موهای خود را کمتر بشویید. حتی پس از این که لایه کوتیکولی مو بسته شدند باز هم برای ثابت ماندن رنگ مو بهتر است از مقادیر کمی شامپو برای شستشوی رنگ مو تیره استفاده کنید. استفاده از مقادیر کم شامپو به ماندگاری رنگ مو کمک می کند. از شامپوهای نرم کننده و یا شامپوهای مناسب موهای خشک برای حفظ طراوت و شادابی موهای خود استفاده کنید. اگر از موهای چربی برخوردار هستید که واقعا نیاز به شتشوی مکرر دارند بهتر است از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.

 

– کمتر استخر بروید و هنگام رفتن به استخر از کلاه های مخصوص استفاده کنید زیرا آب کلر دار رنگ موهایتان را داغون میکند، سعی کنید آب کلر دار با موهایتان در تماس نباشد.

 

– از تافت، ژل و اسپر های حالت دهنده کمتر استفاده کنید فقط در مواقع ضروری و جشن های خاص.

 

– رنگ موهایتان را هر چند وقت یکبار تمدید کنید، بهترین زمان برای تمدید رنگ موها هر 6 هفته یکبار است فقط اگر موهایتان رنگ شرابی یا قرمز دارد باید زودتر آن را تمدید کنید مثلا هر 4 هفته یکبار.

 

– موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید  زیرا آب داغ هم رنگ مو هایتان را خراب میکند و هم باعث ریزش موها میشود.

 

ثابت ماندن رنگ, ثابت ماندن رنگ مو

روش های عالی برای ثابت ماندن رنگ مو

 

– از شامپوهایی که تثبیت کننده رنگ مو هستند استفاده کنید، این شامپو ها برای مراقبت از مو و ثابت ماندن رنگ مو هستند.

 

  بیشتر بخوانید: شامپو رنگ 

 

– یکی از دلایل تغییر رنگ مو، تابش مستقیم آفتاب است. پس در صورتی که زیاد به استخر مراجعه می‌کنید، حتما از موهای خود در برابر آفتاب و کلر محافظت کنید. وقتی زیر نور خورشید در استخر هستید از محافظ مو با SPF مناسب استفاده کنید تا از محو شدن رنگ موهای‌تان جلوگیری شود.

 

ثابت ماندن رنگ, ثابت ماندن رنگ مو

برای ثابت ماندن رنگ مو چه کنیم

 

– از بیس رنگ موهایی استفاده کنید که حتی با شستن خوشرنگتر خواهند شد که این رنگ را می توانید از گروه رنگهای دودی و زیتونی و یا مخلوط این دو داشته باشید و پیشنهاد می شود برای رسیدن به نتیجه ی بهتر از این دستورالعمل استفاده کنید:

 

1- اگر خودتان یا به کمک کس دیگری قرار است رنگ را روی موهایتان بگذارید حتما هنگام خرید سه یا بیش از سه رنگ تهیه کنید.

 

2- سه رنگ پیشنهادی از گروه A ، C و M انتخاب شود .

 

3- بر حسب تمایل به تیره یا روشن کردن رنگ مویتان سه شماره ی نزدیک به هم یا پشت سر هم را انتخاب کنید برای مثال C5 ،M6 ، A7 که مخلوط این سه رنگ با کمی واریاسیون دودی و اکسیدان ضد قرمزی برای داشتن یک رنگ موی متوسط بسیار زیبا خواهد بود و شما به همین نسبت برای تیره یا روشنتر شدن موها شماره های نزدیک به هم قبل یا بعد آنها را انتخاب کنید.

 

4- برای بیس تیره تر گاهی لازم است به اندازه ی یک نخود از رنگ مشکی نیز استفاده کرد که جای نگرانی ندارد چرا که این مقدار هم به ثابت ماندن رنگ و هم به دلیل داشتن رنگ آبی، به دودی و خوشرنگتر شدن رنگ موی شما کمک کند و قرمزی یا زردی آن را کامل می گیرد .نا گفته نماند که اضافه کردن این رنگ در خوشرنگتر شدن رنگ موی شما بعد از شستشو بسیار تاثیر خواهد داشت.

 
گردآوری: پومو