بهترین سرمها و کرمهای ویتامین C برای پوست

بین ترکیبات هیجان‌انگیز مراقبت پوست، سرم ویتامین C ث به حق، یکی از محبوب‌ترین‌هاست. اگر روزانه استفاده شود، به روشن کردن پوست کمک می‌کند،سرم ویتامین C ث پوست را آبرسانی می‌کند و آن را درمقابل آلودگی محافظت می‌کند.

عجیب نیست اکثر برندها، سرم ویتامین C ث را با ترکیب ویتامین C تولید می‌کنند، ولی مصرف‌کنندگان، باید بدانند کیفیت همه‌ی محصولات ویتامین C با هم برابر نیستند. ما تعدادی از بهترین‌ محصولات ویتامین C موجود در بازار را بررسی کردیم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

بهترین سرمهای و کرمهای ویتامین C

ویتامین سی چیست؟

ویتامین سی (‌Vitamin C) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند.
به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن، ویتامین ‌سی در روند ترمیم طبیعی پوست کمک بسیاری می‌کند و سلول های آسیب دیده‌ی پوست را مجدداً ترمیم می کند.

سرم روشن کننده ویتامین C متد (Method) جزو برترین ضد چروک ها می باشد. این سرم روشن کننده و ضد چروک قوی دارای 20% اسکوربیک اسید پایدار شده می باشد. همچنین در ترکیبات این محصول می توان به 3% ویتامین B5 و B3 نیز اشاره کرد. این سرم حاوی ترکیبات جدید و فعال روشن کننده با اثرگذاری قابل رویت و سریع بر روی لک های ناشی از آفتاب در دوران بارداری،لیزر و پیلینگ و لک های قهوه ای ناشی از سن مناسب برای استفاده روی صورت، سینه و بدن می باشد.

این محصول کاملا ایرانی می باشد و توسط متخصصین با تجربه ایرانی مناسب با آب و هوای ایران تولید شده است. این محصول ضد چروک و ضد افتادگی قوی می باشد و برای افرادی که تازه پا به سن گذاشته اند بسیار مناسب و کارامد است.
ترکیباتسرم ویتامین ث 20% Vitamin C Serum

ویتامین B3
ویتامین B5
ویتامین C
اوره
آلوئه ورا
اسکوربیک اسید پایدار شده

بنابراین مصرف مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان است می‌تواند به بدن شما کمک کند تا به مقابله با رادیکال‌های آزاد بپردازید.

آنتی اکسیدان‌های موضعی نیز چنین کار مشابهی را برای پوست شما انجام می‌دهند و از پوست شما در برابر آسیب‌های حاصل از اشعه‌های UV روزانه و یا آلودگی هوا محافظت می‌کند.

دوره‌ی بازسازی شدن آنتی اکسیدان: آنها با خنثی کردن مولکول‌های بسیار واکنش گر به نام رادیکال‌های آزاد،‌ مانع ‌آسیب رسیدن به سلول‌های پوستی می‌شوند. به عبارت دیگر آنتی اکسیدان به لحاظ سلامت پوست به بدن کمک می‌کند.

مقابله با رادیکال‌های آزاد، تنها از آن جهت که به شرایط پیری زود‌رس پوست کمک می‌کند، مهم نیست.

جاشوا زیچنر مدیر مرکز تحقیقات بالینی پوست بیمارستان مونت سینای در نیویورک در این باره می‌گوید:

ویتامین سی با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد ممکن است به محافظت از پوست در برابر تغییرات پیش سرطانی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی ماورابنفش کمک کند.

فواید ویتامین سی (C) برای پوست چیست؟

شگفت آور است که فواید ویتامین سی برای سلامت پوست محدود به وضعیت آنتی‌ اکسیدان آن نمی‌شود. ویتامین سی از خواص درمانی بسیاری که برای سلامت پوست شما است.

اگر کرم ویتامین ‌سی به صورت موضعی به روی پوست اعمال شود باعث تسریع تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

به یاد داشته باشید که کلاژن و الاستین هردو، فیبرهای پروتئینی هستند که به طور طبیعی وجود دارند و باعث صافی و سفتی پوست می‌شود. بنابراین در روند کمک به تولید کلاژن سازی پوست، کرم ویتامین سی از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

این ماده خاصیتی دارد که مانع از تولید ملانین(تجمع رنگدانه)، و تغییر رنگ پوست مانند لکه‌های تیره و افزایش فشار خون می‌شود. که با ادامه‌ی روند استفاده از کرم ویتامین سی می تواند در وهله‌ی اول از ایجاد لکه‌های تیره به روی پوست جلوگیری کند.

این ویتامین یک عامل قوی برای روشن کردن لکه های تیره پوست است که بدون تغییر رنگدانه‌های طبیعی پوست عمل می‌کند.

چگونه می توان ویتامین سی را به برنامه‌ی غذایی روازنه‌ی خود اضافه کرد؟

نکته‌ی اصلی وارد شدن ویتامین سی به بدن نیست بلکه شکل و طریقه‌ی استفاده از آن است که اهمیت دارد.بهترین سرمها و کرمهای ویتامین C

ویتامین سی یا همان ال اسکوربیک اسید، به عنوان یک فاکتور مهم و آنتی اکسیدان بیولوژیک به دلیل خواص احیا کنندگی اش شناخته شده است، و موثرترین و پایدارترین عامل برای محافظت از پوست به حساب می‌آید.

متخصصان درماتولوژیست می‌گوینت که سرم ویتامین سی بهترین سرم مراقبت از پوست به است.

سرم‌ها معمولاً نسبت به کرم ها و پاک کننده‌ها‌ی صورت موثرتر هستند. علاوه بر آن می‌توان گفت که با اضافه کردن ویتامین E در کنار آن یک ترکیب معجزه‌آسا برای سلامت پوست به وجود ‌می‌آید. اسید اسکوربیک خالص به طور مداوم بیشترین نفوذ موثر را در بهبود آسیب‌های پوستی دارد.

تاثیر ویتامین سی در هنگام ترکیب با آنتی اکسیدان‌های دیگر مانند ویتامین E، می‌تواند آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را تا 2 برابر محافظت کند.

هنگامی که ویتامین سی در معرض نور خورشید و یا هوا قرار می‌گیرد از بین می‌رود. بنابراین آنها را در بطری‌های شیشه‌ایی و تیره‌ی می‌ریزند تا محتویات سرم محفوظ بماند.

به طور کلی سرم‌ها باید زیر مرطوب کننده‌های پوست استفاده شود. اگر برای اولین بار از این سرم‌ها استفاده می‌کنید با مقدار کم شروع کنید زیرا این سرم‌ها بسیار قدرتمند هستند. در هربار استفاده از آن فقط از چند قطره از سرم استفاده کنید.

بهتر است ابتدا با مقدار و غلظت کم شروع کنید تا پوست شما کم کم به این ماده عادت پیدا کند. سرم‌های 5 درصدی به طور کلی برای پوست‌های حساس به اندازه‌ی کافی ملایم هستند. شما حتی می‌توانید از سرم 20 درصدی آن هم استفاده کنید که سرعت بیشتری در درخشش و بهبود رنگدانه‌های پوستی خواهد داشت.

چه کسانی باید از مصرف ویتامین سی اجتناب کنند؟

افرادی که پوست‌های حساس دارند ممکن است نسبت به ویتامین سی، دچار التهاب و یا قرمزی پوست شوند.
اگر پوستی حساس دارید می‌توانید با غلظت کمتری شروع کنید و یا ابتدا سرم ویتامین سی را به روی یک نقطه آزمایش کنید تا از آلرژی داشتن به آن اطمینان پیدا کنید.

تاثیرات جانبی ویتامین سی (C)

ویتامین سی به عنوان یک عامل تحریک کننده‌ی پوست، و یا اگزمای پوستی شناخته نمی‌شود. اما شاید در ابتدا کمی التهاب و افزایش جزئی قرمزی به روی پوست احساس کنید. این مساله با استفاده‌ی مکرر ممکن است پوست شما به آن عادت کند.

استفاده از تقویت کننده‌‌های پوست و یا سرم‌های مرطوب کننده برای پوست بسیار فوق‌العاده خواهد بود. اگر دچار کهیر و یا خارش شدید، صورت خود را شستشو دهید و به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نسبت به آنها آلرژی داشته باشید.

چرا برخی از محصولات ویتامین سی C بهتر از سایر محصولات عمل می کند؟

اکثر کمپانی‌ها از مشتقات ویتامین سی مانند اسید اسکوربیل فسفات استفاده می‌کنند. در حالی که این نوع ویتامین سی فوائد خاصی به همراه خود دارد.بهترین سرمها و کرمهای ویتامین C

مشتقات ویتامین سی قادر به نفوذ کردن به پوست نیستند. با این حال اسید اسکوربیک، خالص‌ترین، قوی‌ترین و تنها فرم ویتامین سی موضعی است که به طور کامل توسط پوست قابل جذب است.

پس از اعمال اسید اسکوربیک ال (ویتامین سی )، سریعاً جذب پوست می‌شود اما قابل شستشو نیست و تا 72 ساعت به روی پوست فعال باقی می‌ماند.

اسید اسکوربیک ال، فیبرهای پوستی را بازسازی و سلول‌ها را به هم متصل می‌کند. در نتیجه پوست، جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.

آیا ویتامین سی به بهبودی آکنه و جوش صورت کمک می‌کند؟

اخیراً، سرم‌های موضعی ویتامین سی به عنوان یک راهکار مناسب درمانی آکنه معرفی شده است. میزان چربی پوست در بین بیماران مبتلا به آکنه متفاوت است. آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، به دلیل تغییرات چربی باعث التهاب پوست می‌شود.

برخی از اطلاعات نشانگر آن است که آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین سی می‌توانند به خنثی کردن آسیب‌‌های ناشی از رادیکال آزاد و یا آکنه کمک کند.

آیا ویتامین سی لکه‌های تیره روی پوست را از بین می برد؟

از بین بردن لکه‌های تیره پوست توسط ویتامین سی تنها روش موجود نیست. اما این ویتامین همچنان یک ماده شیمیایی لایه بردار است که به مرور زمان باعث تغییر رنگ پوست شما می‌شود.

ویتامین سی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان‌های موجود در خود، پوست را احیا می‌کند. این ماده سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست را ترمیم و سلول‌های جدیدی را جایگزین آنها کند.

آیا ویتامین سی پوست را در برابر آفتاب حساس می‌کند؟

ویتامین سی دارای خاصیت محافظت در برابر نور یا Photoprotective است، اگر چه این ماده ضد آفتاب نیست اما باعث کاهش آسیب نور آفتاب به پوست می‌شود.

تفاوت بین سرم ویتامین سی و کرم ویتامین سی در چیست؟

عمده‌ترین تفاوت بین سرم و کرم و لوسیون، فرمولاسیون به کار رفته در آنها است. سرم‌ها هر نوع سنگینی چربی و منافذ بسته‌ی پوست را ازبین برده و پوست را مرطوب و شاداب می‌کند و مانع از تبخیر شدن آب موجود در منافذ پوست می‌شود.

آیا ویتامین سی در روشنی پوست تاثیری دارد؟

ویتامین C با مهار کردن مقداری از ملانین، که سلول‌های رنگی پوست شما را تولید می‌کنند، پوست را روشن می‌کند.
استفاده‌ی موضعی، ویتامین سی با تیروزیناز، آنزیم اصلی مسئول تبدیل کردن اسید آمینه تیروزین به ملانین است که از این طریق رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین سی چگونه می‌تواند به درخشان شدن پوست شما کمک کند؟

ماده اصلی ویتامین سی کلاژن است. متابولیسم کلاژن کلید اصلی سلامت، شادابی، و جوانی پوست است.

ویتامین سی به طور مداوم در حال افزایش تولید کلاژن، کاهش التهاب و از بین بردن تجمع رنگدانه‌های نامنظم و لکه‌های تیره است. این ترکیب معجزه‌آسا درمانی موثر در روشنی پوست است. با این حال ترکیب خالص آن زودگذر است و به راحتی با قرار گرفتن در معرض هوا و یا نور خورشید اکسیده می‌شود.

آیا باید از سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

به طور کلی این نوع سرم‌ها بی خطر و مناسب استفاده طولانی مدت هستند. به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در طول روز، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سرم را در هنگام صبح به روی پوست صورت خود بزنید.

آیا می‌توان از سرم ویتامین سی برای زیر چشم استفاده کرد؟

استفاده از ویتامین سی در زیر چشم، باعث کاهش خط‌های دایره‌ایی شکل زیر چشم می‌شود. این سرم‌ها با آبرسانی ناحیه‌ی زیر چشم می‌تواند به صاف کردن خطوط ریز آن کمک کند.

اگرچه ویتامین سی در کاهش قرمزی کلی موثرتر است اما برخی از افراد شاهد بی رنگ شدن خطوط حلقوی اطراف چشم خود بودند.

البته این نکته را فراموش نکنید که ویتامین سی با رتینول سازگاری ندارد. این مواد معمولاً در کرم دور چشم وجود دارد. از استفاده همزمان این دو محصول خودداری کنید.

چه کسانی باید از ویتامین سی استفاده کنند؟

به طور کلی، همه می توانند از ویتامین سی استفاده کنند. ویتامین سی برای همه نوع پوست، مناسب است.

چه زمانی باید از ویتامین استفاده کرد؟

پیشنهاد ما برای استفاده کردن از ویتامین ‌C روزی یک بار است، اما نسبت به شرایط پوست، این میزان در افراد متفاوت است.

با چه موادی سازگار است؟

اسید فلوریک و ویتامین E.

با چه موادی نباید مصرف شود؟

رتینول‌ها. زیرا ترکیب آنها با هم می‌تواند برای پوست بسیار تحریک کننده باشد.

مدت زمان تاثیرگذاری ویتامین سی چقدر است؟

۲ تا ۴ هفته.
ویتامین سی هرگز به خودی خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه در محتوای سرم آنها از یک تثبیت کننده و یا چند آنتی اکسیدان‌ استفاده می‌شود.

سخن آخر

اگر به پوستتان اهمیت می‌دهید استفاده از کرم ویتامین سی را جدی بگیرید. این محصول یک روش جایگزین و آسان برای دریافت ویتامین سی مورد نیاز پوست است. البته که خوردن میوه هایی همچون پرتقال ویتامین مورد نیاز نه فقط پوست صورت بلکه ویتامین تمام بدن را نیز تامین می‌کند.