چرا بعضی موها فرنمی شوند
چرا بعضي‌ موها فر نمي‌شوند؟!
چرا بعضي‌ موها فر نمي‌شوند؟!

 

چرا بعضی موها فرنمی شوند

بعضي خانم‌ها علاقه خاصي به فر کردن موهاي‌شان به صورت دايمي دارند. گذشته از اينکه بايد از موهاي فرشده که تغييرات ساختماني پيدا کرده‌اند به خوبي مراقبت کرد، عده‌اي از خانم‌ها هستند که نتيجه مطلوبي از فر کردن موهاي‌شان نمي‌گيرند. در مورد فر نشدن دايمي موها، حرف و حديث فراوان است. عدم کسب نتيجه مطلوب ناشي از چند علت است. بافت موها عامل خيلي مهمي است. موهاي ظريف و نازک، نسبت به ديگر موها، به سختي فر شده و موقع فر کردن، شکننده، آسيب‌ديده و پيچ‌خورده مي‌شوند….

بعضي از مواد فرکننده بايد مدتي طولاني‌ روي موها بماند تا بتواند مو را شکسته و آنها را فر کند. اگر اين مواد زودتر از زمان لازم شسته شوند، موها به خوبي فر نمي‌شوند. اگر ماده خنثي‌کننده نيز به مدت لازم روي موها نماند يا به دلايلي عمل نکند، پيوندهاي شيميايي مو به حالت اوليه برگشت کرده و در نتيجه، فر شدن موها به‌طور مطلوب انجام نمي‌گيرد. خنثي‌کننده‌هايي که حاوي پراکسيد هيدروژن هستند بعضي اوقات تضعيف يا غيرفعال مي‌شوند و در نتيجه، خنثي کردن به خوبي انجام نگرفته و نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد. آب‌کشي قبل از مصرف خنثي‌کننده براي از بين بردن همه مواد باقي‌مانده احياکننده خيلي مهم است.

نکته بعدي، فر کردن در بارداري است. اگر چه بعضي از آرايشگران عقيده دارند که در بارداري موها کمتر فر دايم را به خود مي‌گيرند اما هيچ پايه و اساس علمي براي اين عقيده وجود ندارد. از آنجا که قسمت قابل رويت موها در بالاي سر يک بافت مرده است، تغييرات به وجود آمده در بدن نظير بارداري تاثيري بر اين قسمت موها ندارد. بعضي اوقات، شدت چربي موها در طي بارداري به خاطر تغيير فعاليت غدد چربي پوست سر، نوسان مي‌کند. اين تغيير ممکن است بافت يا ظاهر موها را تحت تاثير قرار دهد. اگر قبل از فر کردن دايمي موها به خوبي با شامپو شسته شوند، تغييرات چربي هيچ تاثيري در فر کردن نخواهد داشت.

در آخر نيز توصيه مي‌کنم به علت تغييرات ساختماني ناشي از موادشيميايي در موهاي فر شده (شدت اين تغييرات متناسب با قدرت ماده شيميايي به کار رفته است) بايد نکاتي را هنگام شامپو زدن و شانه کردن رعايت کنيد.

شامپوي مناسب شما، شامپوي اسيدي ضعيف است که نسبت به انواع قليايي در موقع خيس بودن کمتر باعث باد کردن موها و در نتيجه جدا شدن سلول‌هاي لايه خارجي مي‌شود. استفاده از يک نرم‌کننده بعد از شامپو نيز الزامي است؛ چون شانه زدن را آسان مي‌کند و درخشندگي را به موها برمي‌گرداند. استفاده از حالت‌دهنده همچنين با کاهش ايجاد الکتريسيته ساکن از سيخ شدن موها جلوگيري مي‌کند.

منبع:salamat