استفاده درست ازلیزر عوارضی به همراه ندارد
استفاده درست از لیزر ، عوارضی به همراه ندارد



استفاده درست از لیزر ، عوارضی به همراه ندارد

 

 

استفاده درست ازلیزر عوارضی به همراه ندارد

 

بيشترين استفاده از ليزر براي از بين بردن موهاي زائد بدن است و اگر از اين روش درماني به‌ درستي استفاده شود، عوارضي به‌ همراه نخواهد داشت.

 

دكتر سيما رسايي اظهار كرد: ليرز در زمينه علوم پزشكي و درماني، استفاده‌هاي بسياري دارد كه يكي از مهم‌ترين استفاده‌هاي آن در زمينه درمان بيماري‌هاي پوستي است و بيش‌ترين استفاده از روش درماني ليزر در درمان بيماري‌هاي پوستي، براي از بين بردن موهاي زائد است.

 

رسايي تصريح كرد: در صورت استفاده صحيح از روش درماني ليزر، معمولا مشكلي براي بيمار ايجاد نمي‌شود. در استفاده از روش درماني ليزر، به ‌ندرت ممكن است فردي دچار سوختگي شود كه آن ‌هم پس از چند روز بهبود مي‌يابد و اثرات سوختگي از بين مي‌رود.

 

اين متخصص پوست خاطرنشان كرد: از بين بردن خال و تاتو و درمان زگيل از ديگر موارد استفاده از روش درماني ليزر است كه در اين موارد نيز معمولا مشكل خاصي براي بيمار ايجاد نمي‌شود. از بين بردن جاي جوش‌هاي صورت نيز مورد ديگري است كه معمولا براي درمان آن از روش ليزر استفاده مي‌شود كه به سه روش ليزر سطحي، عمقي متوسط و عميق انجام مي‌شود.

 

عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌ شاپور اهواز اظهار داشت: در روش درماني ليزر عميق، لازم است پس از انجام ليزر مراقبت‌هاي بيش‌تر و دقيق‌تري از پوست انجام شود و تا حد امكان محلي كه مورد درمان قرار گرفته، نبايد در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار گيرد.

 

رسايي گفت: پيش از انتخاب روش درماني ليزر، لازم است بيمار مورد معاينه متخصص پوست قرار گيرد و اگر پزشك تشخيص داد كه انجام ليزر عارضه‌اي براي بيمار به‌ همراه نخواهد داشت و پوست بيمار پذيرش ليزر را دارد، مي‌توان از روش درماني ليزر استفاده كرد.

 

وي افزود: برخي پوست‌هاي داراي جاي جوش، شرايط انجام ليزر را ندارند و ممكن است پس از ليزر، زخمي كوچك بر روي پوست ايجاد شود و قرمزي سطح پوست تا مدت‌ها باقي بماند. در چنين مواردي ليزر CO2 استفاده نمي‌شود و به‌جاي آن از روش ميكرودرم استفاده مي‌شود.

 

اين متخصص پوست تصريح كرد: در روش ميكرودرم با استفاده از دستگاهي ويژه از پوست مراقبت مي‌شود آلودگي‌ها، چربي‌ها، گرد و غبار و موادي زائدي كه روي سطح پوست قرار دارند، از سطح پوست برداشته مي‌شوند. استفاده مكرر از اين روش مي‌تواند موجب تقويت فيبرهاي كلاژن پوست شود و در نتيجه سطح پوست درخشان‌تر مي‌شود.

 

رسايي گفت: افزايش قوام پوست و از بين رفتن جاي جوش و از بين رفتن چين و چروك‌هاي خفيف سطح پوست از ديگر مزاياي استفاده از روش ميكرودرم است.

منبع:سلامت نیوز